Δεν μείωσε η αστυνόμευση τα δυστυχήματα

  • Του Φωτη Kαλλιαγκοπουλου, Η Καθημερινή, Tετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

Αν και δεν μπορεί να γίνει λόγος για «ευημερία των αριθμών», όταν πρόκειται περί στατιστικών για νεκρούς σε τροχαία, συνιστά μάλλον αποπροσανατολιστική αυταρέσκεια η έκφραση ικανοποίησης για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων το 2010 σε σχέση με το ’09 κατά 183 έναντι των 100 που ήταν ο στόχος.

Διάλογος μεταξύ Τροχαίας, εμπλεκομένων φορέων και πολιτικών άρχισε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής με ζητούμενο τον περιορισμό των τροχαίων, αλλά η αλήθεια είναι αυτή που ομολογήθηκε: η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων δεν σημειώθηκε λόγω της αποτελεσματικότερης αστυνόμευσης, αλλά λόγω της καλύτερης παθητικής ασφάλειας των οχημάτων, της έγκαιρης κινητοποίησης του ΕΚΑΒ και της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης των τροχαίων από τα νοσοκομεία. Κάποιοι έθεσαν και το θέμα της οικονομικής κρίσης που έχει μειώσει τις μετακινήσεις.

Τα στοιχεία που έδωσε στην ειδική επιτροπή οδικής ασφάλειας ο διοικητής της Τροχαίας, κ. Ανδρέας Κορδολαίμης, καταδεικνύουν ότι πεζοί και δικυκλιστές είναι το 50% των θυμάτων, ενώ οι μισοί από τους νεκρούς δεν φορούσαν ζώνη ή κράνος.

Τα περισσότερα θανατηφόρα σημειώθηκαν σε δευτερεύοντες άξονες και στο επαρχιακό δίκτυο, ενώ τα θλιβερά «πρωτεία» με 58 νεκρούς στο εθνικό δίκτυο εξακολουθεί να κατέχει η απαράδεκτη Κορίνθου-Πατρών. Πέρυσι οι νεκροί συνολικώς στην επικράτεια ήσαν 1.280 έναντι 1.463 το ’09, πλην όμως αυξήθηκαν κατά 5% οι σοβαροί τραυματισμοί και κατά 2% οι ελαφροί.

Τους δύο πρώτους μήνες του 2011 έχουν σημειωθεί 119 θανατηφόρα τροχαία, έναντι 152 της περσινής αντίστοιχης περιόδου.

Στα πιο απίθανα σημεία

«Δεν νοείται αυταρέσκεια, όταν αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των τροχαίων, επισήμανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Π. Στασινός, ο οποίος πρόσθεσε τη φωνή του στην κοινή επισήμανση των κ. Παν. Κουρουμπλή και Λ. Μίχου, ότι οι αστυνομικοί στήνονται στα πιο απίθανα σημεία και όχι εκεί που καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία, αποκλειστικά και μόνον για να αιφνιδιάσουν κάποιον ατυχή που παραβιάζει το όριο ταχύτητας. Μία συγκροτημένη έρευνα απαύγασμα της εμπειρίας της Τροχαίας ζήτησε η κ. Λιάνα Κανέλλη, επιμένοντας στην ανάγκη «ψυχογράφησης του τσαμπουκά στο τιμόνι». Υπήρξε πάντως και βουλευτής, ο κ. Στ. Κωνσταντινίδης της Ν. Δ. στη Φλώρινα, που ζήτησε μείωση των εξοντωτικών προστίμων, αλλά και, προφανώς γιατί του έχει ζητηθεί από ψηφοφόρο του, να επιδεικνύεται ελαστικότητα και να μην αφαιρείται το δίπλωμα σε επαγγελματίες οδηγούς που κάνουν την παράβαση με τα ιδιωτικά τους οχήματα!

Υπομειδίασε και κούνησε το κεφάλι του ο διοικητής της Τροχαίας στην ερώτηση της κ. Φωτεινής Πιπιλή, πόσες κλήσεις έχει κόψει η Τροχαία, σε οδηγούς πολιτικών, αλλά και πολιτικούς που συστηματικά ουκ ολίγες φορές κάνουν επίδειξη παραβάσεων του ΚΟΚ.

Πάντως, σε όλα αυτά, θα απαντήσει έπειτα από δεκαπέντε ημέρες, οπότε θα έχουν περάσει και οι κρίσεις του Μαρτίου και ίσως θα του είναι πιο εύκολο να μιλήσει για τους πολιτικούς-οδηγούς.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s