Νέες κινητοποιήσεις στις συγκοινωνίες σήμερα

  • Χωρίς Μετρό και Ηλεκτρικό μέχρι τις 8 το πρωί. Στάση στα λεωφορεία από τις 11.00 μέχρι τις 15.30, ενώ τρόλεϊ και τραμ δεν θα κινηθούν από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι.

Νέα ταλαιπωρία περιμένει το επιβατικό κοινό σήμερα καθώς οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα πραγματοποιήσουν νέες στάσεις εργασίας. Έτσι, το Μετρό και ο ΗΣΑΠ δεν θα λειτουργήσουν από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί. Στη συνέχεια θα τραβήξουν χειρόφρενο τα λεωφορεία από τις 11:00 έως τι 15:30, ενώ από τις 11:00 έως τις 15:00 δεν θα κινηθούν τρόλεϊ και τραμ.

Μάλιστα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες προγραμματίζουν μηχανοκίνητη διαμαρτυρία, προκειμένου να προβάλουν και με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι έχουν δώσει ραντεβού με τις μηχανές τους στις 11:30 στην Ομόνοια, από όπου θα ξεκινήσουν με προορισμό το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στο Χολαργό, όπου αναμένεται να φτάσουν γύρω στις 12 το μεσημέρι και θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό, προκειμένου να του εκθέσουν τις απόψεις τους επί του νομοσχεδίου.

  • Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις σε ΗΣΑΠ, Τραμ και Μετρό

Τη δική τους απάντηση στα όσα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και στα όσα αναφέρει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κυρίως σε ότι αφορά το θέμα των ελλειμμάτων, έδωσαν οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς, ΗΣΑΠ, Τραμ και Μετρό, δηλώνοντας παράλληλα αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Οι συνδικαλιστές υποστήριξαν ότι τα ελλείμματα που παρουσιάζει το υπουργείο ότι έχουν οι εταιρίες των αστικών συγκοινωνιών είναι πλασματικές, γιατί δεν έχει καταβληθεί η προβλεπόμενη επιδότηση από το κράτος. Χαρακτηριστικά τόνισαν ότι τη διετία 2002 και 2003 που το κράτος κατέβαλε κανονικά την επιδότηση, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όχι μόνο δεν είχαν ελλείμματα, αλλά παρουσίαζαν και πλεόνασμα. Από τότε η επιδότηση ανέρχεται σε μόλις 18% από το προβλεπόμενο.

Οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς επέκριναν την ηγεσία του υπουργείου ΥΜΔ για έλλειψη διαλόγου στην κατάρτιση του νομοσχεδίου, το οποίο όπως τόνισαν όχι μόνο δεν επιτυγχάνει την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά αντίθετα οδηγεί σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, σε επιπλέον μείωση των μισθών των εργαζομένων πέραν των οριζόντιων μειώσεων της τάξης του 30%, που έχουν ήδη υποστεί, σε αραίωση των δρομολογίων, ενώ ανοίγει το δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών. Στο μόνο σημείο που συμφώνησαν με το νομοσχέδιο, είναι με την ενοποίηση των τριών μέσων σταθερής τροχιάς σε μια εταιρία.

Αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που έδωσαν οι εργαζόμενοι και έχουν σχέση με τα πλαστά εισιτήρια. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάιο, διαπίστωσαν ότι η διαφορά μεταξύ ακυρώσεων και πωληθέντων εισιτηρίων ήταν μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν ακριβώς στο μισό.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s