Αγγίζει το 14% η ανεργία, πάνω από το 5% ο πληθωρισμός

  • Το Νοέμβριο οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 30% συγκριτικά με ένα χρόνο πριν

Με την ανεργία να αναρριχάται κοντά στα επίπεδα του 13,9% τον Νοέμβριο 2010 και τον πληθωρισμό να τρέχει με 5,2% τον Ιανουάριο 2011, η ελληνική οικονομία και κοινωνία βρίσκεται υπό συνεχή μεγάλη πίεση.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στον τομέα της ανεργίας η άνοδος της ανεργίας στο 13,9% ισοδυναμεί με αύξηση των ανέργων πλέον στα 692.577 άτομα, με τη συντριπτική πλειονότητά τους να είναι νέοι σε ηλικία (άνω του ενός στους τρεις) και γυναίκες. Πρόκειται για μία αύξηση κατά 3,3 μονάδες σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2009 (10,6%), κατά 6,1 μονάδες σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2008 (7,8%) και κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (13,5%).

Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 160.624 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο 2009 (αύξηση 30,2%) και κατά 8.530 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο 2010 (αύξηση 1,2%). Στη, δε, διάρκεια της τελευταίας διετίας (Νοέμβριος 2008 – Νοέμβριος 2010) στον κατάλογο των ανέργων προστέθηκαν επιπλέον 307.589 άτομα. Αντίθετα, οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 157.176 άτομα σε σχέση με τον Νοέμβριο 2009 (μείωση 3,5%) και κατά 62.489 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο 2010 (μείωση 1,4%).

Ηλικιακά, η υψηλότερη ανεργία καταγράφεται στα άτομα 15-24 ετών (35,6% τον Νοέμβριο 2010 από 27,8% τον Νοέμβριο 2009), 25- 34 ετών (17,9% από 13,5%) και 35- 44 ετών (12% από 9,3%). Στις γυναίκες, η ανεργία (17% τον Νοέμβριο 2010 από 13,3% τον Νοέμβριο 2009) συνεχίζει να είναι πολύ υψηλότερη από εκείνη στους άνδρες (11,6% από 8,8%).

Σε επίπεδο περιφερειών της χώρας, τα “σκήπτρα” κατέχουν η Ανατολική Μακεδονία- Θράκη (16,2% τον Νοέμβριο 2010 από 14,2% τον Νοέμβριο 2009) και τα Ιόνια Νησιά (16,2% από 11,7%).

  • Ανατιμήσεις παντού

Όσον αφορά τον πληθωρισμό, ο Γενικός Δείκτης τιμών καταναλωτή του μηνός Ιανουαρίου 2011 διαμορφώθηκε σε 5,2% -την ίδια περίοδο πέρυσι ήταν στο 2,4%. Σε 5,2% είχε διαμορφωθεί και τον περασμένο Δεκέμβριο.

Τα τρόφιμα και τα μη αλκοολούχα ποτά ακρίβυναν κατά 2,4%, το αλκοόλ και ο καπνός κατά 19,5%, κατά 9,1% οι δαπάνες στέγασης, κατά 2,5% τα είδη νοικοκυριού, κατά 15% οι μεταφορές, κατά 4% οι επικοινωνίες, κατά 0,7% τα είδη αναψυχής, κατά 0,2% η εκπαίδευση, κατά 3,2% τα ξενοδοχεία, τα καφέ και τα εστιατόρια, κατά 4,6% άλλα αγαθά και υπηρεσίες, όπως ασφάλιστρα Ι.Χ. είδη ατομικής φροντίδας, ρολόγια και κοσμήματα.

Μειώσεις διαπιστώθηκαν στα ρούχα και στα παπούτσια κατά 2,3% λόγω των εκπτώσεων και 0,6% στις υπηρεσίες υγείας. Η πτώση στην τιμή των φαρμάκων αντισταθμίστηκε, πάντως, από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s