Καταργήσεις δρομολογίων και αυξήσεις-φωτιά στα εισιτήρια του ΟΣΕ από την 1η Ιανουαρίου

Στο πλαίσιο της εξυγίανσης

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ προωθείται η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά, από το καλοκαίρι του 2011
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ προωθείται η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά, από το καλοκαίρι του 2011   

Καταργήσεις δρομολογίων και σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων καθιερώνονται από την 1η Ιανουαρίου 2011 στον ΟΣΕ, βάσει του νόμου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του Οργανισμού. Στο πλαίσιο αυτό αναστέλλονται ή καταργούνται δρομολόγια τρένων στη βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο, ενώ τα εισιτήρια θα αγγίξουν τις τιμές των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τις αρχές του νέου έτους αναστέλλονται προσωρινά ή διακόπτονται τα δρομολόγια στις γραμμές:

  • Αθήνα-Αλεξανδρούπολη-Αθήνα
  • Θεσσαλονίκη-Φλώρινα-Θεσσαλονίκη
  • Λάρισα-Καλαμπάκα-Λάρισα
  • Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα-Πάτρα
  • Καλαμάτα-Μεσσήνη-ΤΕΙ-Καλαμάτα
  • Κόρινθος-Τρίπολη-Ναύπλιο-Κόρινθος
  • Θεσσαλονίκη-Σκόπια-Βελιγράδι-Θεσσαλονίκη
  • Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βουκουρέστι-Θεσσαλονίκη
  • Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, επέρχονται αλλαγές στο πλέγμα των δρομολογίων και συγκεκριμένα:

  • Τα δρομολόγια Αθήνας-Θεσσαλονίκης 884 και 885 αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε Αγ. Στέφανο και Αμφίκλεια.
  • Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.
  • Τίθενται σε λειτουργία δύο (2) ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη-Δίκαια-Θεσσαλονίκη.
  • Απλοποιήσεις σταθμεύσεων σε όλα τα δρομολόγια.

Επίσης, θα λειτουργήσουν λεωφορειακές γραμμές, εφόσον υπάρχει ζήτηση:

  • Αθήνα-Καλαμάτα-Αθήνα (χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις)
  • Πλατύ – Γιαννιτσά – Πλατύ (ανταπόκριση με IC Express)
  • Καλαμπάκα – Γρεβενά – Ιωάννινα – Καλαμπάκα
  • Λαμία-Καρπενήσι-Λαμία

Προβλέπεται, επίσης, η απευθείας πρόσβαση της Στέρεας Ελλάδας και της Θεσσαλίας με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», η οποία θα εξασφαλίζεται με τη μετεπιβίβαση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), όπου πλέον θα σταματούν με ανταπόκριση στον Προαστιακό όλες οι αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Προωθείται, ακόμα, η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά, από το καλοκαίρι του 2011 και η ανταπόκριση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδέοντας έτσι τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη με τη Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα.

Σε ό,τι αφορά τα καταργηθέντα δρομολόγια, στην ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται ότι θα αξιολογηθούν για να ενταχθούν και πάλι στο δίκτυο, με την ανάπτυξη θεματικών τρένων προσανατολισμένων σε στοχευμένες ομάδες επιβατών (π.χ. σχολικές εκδρομές σε Ναύπλιο και Φλώρινα), όπως και τουριστικές διαδρομές σε Θρησκευτικούς και Πολιτιστικούς προορισμούς.

Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική, η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι αγγίζει τις τιμές των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ.

Ενδεικτικά, η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, παρόμοια με το ΚΤΕΛ. Για τα Inter City η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ, με χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s