Ενας στους τέσσερις Ελληνες δεν διαθέτει επιπλέον εισόδημα για τις γιορτές

Διπλάσιο σε σχέση με πέρυσι είναι το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνει ότι δεν διαθέτει επιπλέον εισόδημα για να δαπανήσει τα Χριστούγεννα. Αυτό δείχνει το 6ο Βαρόμετρο της MasterCard σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια των γιορτών, το οποίο εμφανίζει έναν στους τέσσερις Ελληνες να δηλώνει ότι δεν υπάρχει επιπλέον εισόδημα.

Σύμφωνα με την έρευνα της MasterCard, τα δώρα παραμένουν η πρώτη επιλογή στην οποία το κοινό θα διαθέσει το εισόδημα των Χριστουγέννων, με σημαντική όμως μείωση σε σχέση με πέρυσι (29% έναντι 46% το 2009), ενώ σε υψηλά επίπεδα βρίσκονται οι επιλογές εξοικονόμησης είτε για μελλοντικές ανάγκες 28% είτε για τρέχουσες ανάγκες 21%. Τρεις στους τέσσερις Ελληνες δηλώνουν επίσης ξεκάθαρα ότι δεν προτίθενται να ταξιδέψουν. Το ποσοστό αγγίζει το 74% και είναι σημαντικά αυξημένο σε σχέση με πέρυσι, ενώ μεταξύ όσων επιλέγουν να ταξιδέψουν, κορυφαία προτίμηση είναι η Ελλάδα σε αντίθεση με τα ταξίδια στο εξωτερικό που εμφανίζουν μειωμένη ζήτηση σε σχέση με πέρυσι. Σε ό,τι αφορά τους λόγους για τους οποίους κάποιος δεν θα ταξιδέψει, ο κυριότερος είναι η διάθεση για Χριστούγεννα στο σπίτι, ωστόσο φέτος μεταξύ των λόγων αναφέρονται οι οικονομικές δυσκολίες (σε ποσοστό 18% έναντι 2% το 2009), αλλά και η εργασία κατά τη διάρκεια των γιορτών. Η υποχρέωση της δουλειάς βαραίνει μάλιστα περισσότερο τους άνδρες και την ηλικία 35-44 ετών, που δηλώνει (σε ποσοστό 7,7%) ότι δεν θα ταξιδέψει γιατί θα εργάζεται, ενώ οι γυναίκες και οι νεαρότερες ηλικίες 18-24, γιατί δεν ενδείκνυται τη συγκεκριμένη περίοδο.

Οπως και το 2009, πρώτες επιλογές, με ποσοστό 34%, αποτελούν τα είδη ένδυσης και υπόδησης και ακολουθούν τα παιχνίδια για τα παιδιά με ποσοστό 20%. Αυξημένο ποσοστό παρουσιάζουν επίσης τα δώρα χαμηλού κόστους, όπως μικροπράγματα, λουλούδια, γλυκά, ποτά, διακοσμητικά ή και τα χρηματικά ποσά, και ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μεγαλύτερο μέρος του κοινού φαίνεται να έχει ήδη σκεφθεί εναλλακτικές χαμηλού κόστους δώρων σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με το Βαρόμετρο της MasterCard, το 55% των Ελλήνων δηλώνει ότι αλλάζει καταναλωτική συμπεριφορά κατά τις γιορτές, ποσοστό που παρουσιάζει πτωτική τάση σε σχέση με το 2009 που ήταν 62%. Οι λόγοι για τους οποίους αλλάζει η καταναλωτική συμπεριφορά στις γιορτές είναι η ανάγκη προσφοράς δώρων με ποσοστό 32,7%, αλλά και -ιδιαίτερα δυναμικά φέτος- το γιορτινό κλίμα, που ίσως κάνει τον κόσμο να «ξεχνιέται» με ποσοστό 28,9%. Οσοι δεν αλλάζουν είναι είτε γιατί δεν παρεκκλίνουν από τα προγραμματισμένα τους έξοδα είτε γιατί το 2010 είναι μια χρονιά κατά την οποία δεν ευνοείται η μεγαλύτερη κατανάλωση, σε ποσοστό 42,5%.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s