«Εκτός λειτουργίας» η γραμμή καταγγελιών ταξί, λόγω κρίσης

  • Της Αλεξανδρας Kασσιμη, Η Καθημερινή, Σάββατο, 20 Nοεμβρίου 2010
  • Χωρίς τη δυνατότητα άμεσης καταγγελίας έχουν μείνει οι επιβάτες ταξί λόγω της οικονομικής κρίσης. Ο τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 1019 που είχε λειτουργήσει πιλοτικά για έξι μήνες μέχρι τον Μάιο του 2009 δεν έχει ενεργοποιηθεί έκτοτε, ενώ ο σχετικός διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου λειτουργίας της γραμμής παραπόνων και καταγγελιών (1019) που προκηρύχθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, από την παρούσα κυβέρνηση, ακυρώθηκε δέκα ημέρες αργότερα λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Η γενικότερη προσπάθεια περιστολής των δημοσίων δαπανών έθεσε εκτός προϋπολογισμού του υπουργείου Υποδομών και το συγκεκριμένο έργο. Ο διαγωνισμός αφορούσε την ανάθεση του έργου για δύο χρόνια με τίμημα 550.000 ευρώ. Η ανάθεση της διαχείρισης της γραμμής 1019 από την προηγούμενη κυβέρνηση έγινε για διάστημα 3 μηνών αρχικά, που στη συνέχεια παρατάθηκε για άλλους τρεις μήνες, έναντι 45.000 ευρώ το 3μηνο. Δηλαδή, σε περίπτωση που ανανεώνονταν οι τρίμηνες αναθέσεις του έργου για διάστημα δύο ετών το έργο θα στοίχιζε συνολικά 360.000 ευρώ.

Ο τετραψήφιος αριθμός 1019 κατά την περιορισμένη διάρκεια λειτουργίας του δεν είχε πολύ σημαντική ανταπόκριση σε επίπεδο καταγγελιών. Από την άλλη, ο αριθμός των τηλεφωνημάτων που δέχτηκε δεν ήταν ευκαταφρόνητος. Συγκεκριμένα έλαβε μεταξύ Δεκεμβρίου 2008 και Μαρτίου 2009 συνολικά 5.500 τηλεφωνήματα, εκ των οποίων μόνο τα 452 αφορούσαν καταγγελίες. Η πλειονότητα των κλήσεων περιλάμβανε ερωτήσεις σχετικά με τη λειτουργία των ταξί, αλλά και των δικαιωμάτων των επιβατών. Από τις 452 καταγγελίες, το 63% ήταν επώνυμες και αφορούσαν κυρίως επιλογή επιβατών (27,88%), είσπραξη κομίστρου υψηλότερου του νομίμου (22,3%), απρεπή συμπεριφορά του οδηγού ταξί (13,75%), μη ορθή λειτουργία του ταξιμέτρου (5,2%). Σε μικρότερη έκταση καταγράφηκαν καταγγελίες για άλλες αιτίες, μεταξύ των οποίων και η διακοπή της μίσθωσης καθώς υπήρξαν κρούσματα που ο αυτοκινητιστής «κατέβασε» τον επιβάτη από το ταξί αρνούμενος να πραγματοποιήσει τη διαδρομή.

Η εμπειρία έχει δείξει ότι οι νέες υπηρεσίες τέτοιου τύπου απαιτούν χρόνο μέχρι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι επιβάτες ταξί που δεν έχουν ενημερωθεί για τη διακοπή λειτουργίας της τηλεφωνικής γραμμής και αναζητούν τον τετραψήφιο αριθμό προκειμένου να προχωρήσουν σε μια καταγγελία. Σήμερα, κάποιος επιβάτης που θέλει να προχωρήσει σε καταγγελία αναφορικά με οδηγό ταξί μπορεί να καλέσει τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλεφωνικός αριθμός 1520), αλλά και τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών.

  • Μόνο μέσω φαξ

Ωστόσο, η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών δέχεται μόνο γραπτές καταγγελίες, μέσω φαξ (210 – 65.08.451) χωρίς να υπάρχει δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας. Επίσης αδιευκρίνιστος παραμένει ο χρόνος ελέγχου μιας καταγγελίας από τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών, καθώς δεν υπάρχει προσωπικό το οποίο να είναι σε θέση να διαχειριστεί μια τέτοια καταγγελία.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s