«Υποφέρει» ο νομός Πιερίας

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Πτώση της επισκεψιμότητας που φτάνει έως και 70% έχει προκαλέσει στον νομό Πιερίας το κλείσιμο των Τεμπών και οι εκτροπές της κυκλοφοριακής κίνησης. Οπως επισήμαναν πολλοί από τους συμμετέχοντες στη χθεσινή ευρεία σύσκεψη την οποία συγκάλεσε ο νομάρχης Πιερίας κ. Γ. Παπαστεργίου «η Πιερία είναι η περιοχή που έχει πληγεί οικονομικά περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, καθώς οι αναγκαστικές αλλαγές στην κυκλοφορία έφεραν τα πάνω κάτω στον νομό».

Οι εκπρόσωποι τουριστικών καταλυμάτων ανέφεραν ότι το κλείσιμο της Εθνικής Οδού αποθάρρυνε πολλούς από τους επισκέπτες που είχαν προγραμματίσει να περάσουν τις γιορτές σε τουριστικά καταλύματα του Λιτοχώρου, Πλαταμώνα, Λεπτοκαρυάς, Π. Παντελεήμονα και Ελατοχωρίου με αποτέλεσμα να ακυρώσουν τις κρατήσεις δωματίων. Στη σύσκεψη με μοναδικό θέμα τις αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις στην Πιερία παρέστησαν η γ.γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Μαρία Λιονή, βουλευτές του νομού, δήμαρχοι, εκπρόσωποι τουριστικών φορέων και σωματείων εμπορικών μεταφορών. Σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου οι κατολισθήσεις των Τεμπών ανέδειξαν και πάλι το χρόνιο αίτημα των φορέων της περιοχής για την κατασκευή της 13ης Εθνικής Οδού Κατερίνης -Ελασσόνας, ενός δρόμου μήκους 59 χλμ. που κατασκευάστηκε το 1936 και, με μικρές παρεμβάσεις, παρά τη σημασία του για τη Θεσσαλία, τη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία, παραμένει στις προδιαγραφές της τότε εποχής.

Για τη συγκεκριμένη οδό είναι έτοιμη η μελέτη για τα πρώτα 17 χλμ., προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για το υπόλοιπο τμήμα και θεωρείται ώριμο έργο για να χρηματοδοτηθεί. Μετά τις εκτιμήσεις ότι τα Τέμπη θα μείνουν κλειστά έως και τέσσερις μήνες η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας, ζητεί να επισπευστούν οι διαδικασίες και για την κατασκευή της περιφερειακής οδού Κατερίνης.

Οι εκτροπές της κυκλοφορίας είχαν σαν αποτέλεσμα να διακοπεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες η διέλευση των βαρέων οχημάτων (λεωφορεία, φορτηγά) από την Εθνική Οδό Κατερίνης – Ελασσόνας και Κατερίνης προς τα παράλια της Λάρισας, με επιπτώσεις στις μεταφορές και στην τοπική οικονομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Πιερίας και τα μεγάλα φορτηγά (750 περίπου σε όλο τον νομό) τις ημέρες προ των Χριστουγέννων ήταν υποχρεωμένα λόγω των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων να κατευθύνονται στη Λάρισα κάνοντας «κύκλο», επιπλέον 170 χλμ. ακολουθώντας τη διαδρομή μέσω Εγνατίας-Κοζάνης και Ελασσόνας.

Οι αντιδράσεις των επαγγελματιών προκάλεσαν την παρέμβαση της Ν.Α. Πιερίας, η οποία ζήτησε να αλλάξει η κυκλοφοριακή ρύθμιση και να επιτραπεί η κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων έστω από τα παράλια της Λάρισας. Στο μεταξύ, το ΚΤΕΛ Λάρισας διέκοψε αναγκαστικά τα τοπικά δρομολόγια προς Πυργετό, Ραψάνη, Ομόλιο αλλά και το δρομολόγιο Λάρισα – Κατερίνη. Του Θαναση Tσιγγανα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 31/12/2009

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s