«Εμείς, με το στίγμα του πρώην τοξικομανούς και μ’ ένα ποινικό μητρώο που μας ακολουθεί, πού θα καταλήξουμε;»

  • Μιλά ένας άνθρωπος που διεκδικεί τη ζωή: «Μείνε στη φυλακή γιατί σου κάνει καλό», μου είπε η κ. εισαγγελέας στο Πενταμελές Εφετείο Αναστολών, όπου εξετάστηκε η αίτησή μου για υφ’ όρον απόλυση.

Ζήτησα να αποφυλακιστώ και να συνεχίσω την προσπάθεια που έχω ξεκινήσει από 13 μήνες στην Κοινότητα του ΚΕΘΕΑ στη φυλακή Κορυδαλλού. Είμαι έτοιμος να βγω στη φάση της επανένταξης, να ξεκινήσω τη ζωή μου σε νέες βάσεις, να ξεπληρώσω το χρέος μου στο κοινωνικό σύνολο, το οποίο έβλαψα με τις πράξεις μου.

Προσπάθησα να κάνω το συμβούλιο Εφετών να καταλάβει ότι ύστερα από επίπονη προσπάθεια έχω αλλάξει και ήρθε η ώρα να εφαρμόσω όλα όσα έχω μάθει στην κοινότητα, σε αληθινές συνθήκες. Ηδη, πολλές από τις αξίες και τις αρχές μου τις εφαρμόζω στην καθημερινότητά μου μέσα στο άρρωστο, παρανοϊκό περιβάλλον της φυλακής. Εκανα όσα μπορούσα να κάνω στην κύρια φάση της θεραπείας. Μένει να προχωρήσω στην επανένταξη, όπου με τη στήριξη του προγράμματος θα εργαστώ, θα γίνω ενεργό μέλος της κοινωνίας. Τώρα, μέσα στη φυλακή απλώς περιμένω να περάσει ο νεκρός χρόνος αποφεύγοντας τις παγίδες, τη χρήση και την παραβατικότητα που ανθίζουν μέσα στα σωφρονιστικά ιδρύματα. Αν έχω αλλάξει και έχω εξελιχθεί σαν άνθρωπος, είναι επειδή βρέθηκα στην κοινότητα… Δεν μου έκανε καλό η φυλακή, όπως υποστήριξε με σθένος η κ. εισαγγελέας. Αν δεν είχα ενταχθεί στην κοινότητα, τώρα θα ονειρευόμουν πώς θα εκδικηθώ την κοινωνία για τη χαμένη μου ελευθερία. Η κοινωνία όμως και ο κόσμος είναι αυτό που είμαι εγώ. Δεν θέλω να εκδικηθώ κανέναν γιατί εγώ είμαι υπαίτιος για τις πράξεις μου. Θέλω να βγω από τη φυλακή για να επανενταχθώ. Η επιθυμία μου αυτή περιέχει και αγωνία, επιφύλαξη. Η ανεργία θερίζει τη νεολαία. Ανθρωποι με πτυχία και ικανότητες μένουν στάσιμοι ή εργάζονται σε εφήμερες θέσεις, προσπαθώντας να επιβιώσουν. Εμείς, με το στίγμα του πρώην τοξικομανούς και μ’ ένα ποινικό μητρώο που μας ακολουθεί, πού θα καταλήξουμε; Αγωνία… θα μου δοθεί η ευκαιρία ν’ αποδείξω ότι έχω σβήσει το παρελθόν μου και κοιτάζω μπροστά σε ένα αξιοπρεπές μέλλον; Αυτά είναι τα βασανιστικά ερωτήματα που πίσω τους κρύβουν το θεριό που ονομάζεται «απόρριψη». Οσο όμως μάχομαι, θα ξεπερνάω τα εμπόδια και τις απορρίψεις. Ζητάω από την κοινωνία να μου δώσει την ευκαιρία να ζήσω σαν άνθρωπος, ανάμεσα σε ανθρώπους. [Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009]

Leave a Reply

